Tomas Sandlin klar som A-lagstränare

Grästorps IK kan stolt presentera att vi har gjort klart med Tomas Sandlin som ansvarig tränare för kommande säsong.

Tomas är uppvuxen i en familj där det mesta har handlat om hockey. Hans pappa Tommy Sandlin är känd i hela hockeyvärlden för sin olika tränaruppdrag i såväl landslag och SHL. Tomas själv har genom åren hunnit med att skaffa sig mängder av erfarenhet då han har tränat allt från J18 Elit till Allsvenskan. Vi är helt övertygade om att Tomas kommer att bli jättenyttig för vårt relativt unga lag där hans kunnande kommer att kunna hjälpa våra spelare att ta ytterligare steg i sin utveckling. Tomas kommer också att vara med och utveckla föreningens ledare och ha en finger med i våra juniorlags träningar och matcher. Tomas bor idag i Umeå och kommer att flytta ner till Grästorp i början på Augusti. Innan det så kommer han att komma ner i Maj månad för att prata och bekanta sig med laget.

Vi hälsar Tomas varmt välkommen till Grästorps IK.

/ Sportsektionen

Publicerades 2017-04-24