Tomtecupen

Efter ett välkommet väderomslag blev Tomtecupen av.

-Jag minns när vi åkte med Billy till Tomtecupen.

Orden kommer från pappa Tom när vi samlas utanför hallen på morgonen.

Nu var det dags för yngsta sonen att spela cupen, och det visar lite på att HC Lidköping håller liv i en uppskattad tradition.

I år var det 08 som fick möta sina kompisar från HC Lidköping, Skara IK och Mariestad BoIS för hårda men hjärtliga uppgörelser på Lidköpings lilla uterink.

Cupen skulle spelats redan 12/12 men vädrets makter satt stopp då isen inte uppskattade närpå midsommarväder. Nu när kylan anlänt fick vi tillslut packa ner matchtröjor, mellanmål och förväntningar och fara till Lidköping.

Barnen genomförde 3 matcher ivrigt påhejade av föräldrar, ledare och varandra. Idel glada miner på och vid sidan av planen gör att vi ledare ser fram emot nästa säsongs lagbildning med dessa härliga ungar.

Dagen avslutades traditionsenligt med prisutdelning och besök av en övervintrad tomte på ismaskin.

Vi riktar ett varmt TACK till HC Lidköping för en mycket trevlig dag. Vi hoppas alla barn och föräldrar hade en lika rolig dag som oss.

/ Ledarna gm. Magnus Werneholm

Några bilder från dagen hittar ni HÄR.

Publicerades 2016-01-10