Töreboda-GIK 2-3 (2-3, 0-0, 0-0)

Töreboda bjöd på hårdare motstånd den här gången, men det gick vägen till slut.
Carl-Johan Svensson sa i går att ”… Kommer bli en helt ny match. Dom kommer komma ut som ett helt nytt lag, är jag säker på. Gäller att vi är med…”. Nytt lag var det ja. Ett något sargat GIK ställdes mot ett piggt Töreboda med en handfull lån från Mariestad. Men i GIK:s kasse fanns en omöjlig Simon Zurawski, har ni hört den förut?
Nikita Reyn kommenterar, via skribentens mobilmottagning som var mycket dålig:
— Motivationen var skillnaden, men det var tidvis också ganska smutsigt spel. Det var stor skillnad jämfört med sist. De var ett bättre lag än då och bättre förberedda.
Och han berömmer GIK:s unga spelare som tar en allt större roll:
— Vi har flera unga spelare som kan leverera. De kommer, de behöver bara mer självförtroende.
Det som hände, i målväg, hände i första perioden. Töreboda tog ledningen efter drygt sex minuter, ryske junioren Stepan Toritsyn kvitterade till 1-1, varpå GIK:s egen duracellkanin Tobias Henriksson hängde två kassar, 1-2 och 2-3, av bara farten.
Lite stökigt i andra perioden, med flera utvisningar och lite småfult spel. 15-2 i skott i sista perioden, men inga mål, säger en hel del. GIKs sista utpost var för kvällen inte någon bra målvakt, utan en in i h-e bra målvakt.
På fredag väntar Trollhättan och det ser Nikita fram emot.
— Vi hoppas att det kommer massor av folk och vi ska göra vårt bästa. Vi är ett av de bästa lagen i serien och kan alltid vinna.

Publicerades 2019-11-14