Transatlantisk back till GIK

Grästorps IK väljer att bredda truppen med ytterligare en back inför avslutningen av säsongen.

Vi hälsar Carl Greco välkommen till klubben. Carl kommer från Niagara Falls i Canada och har dom senaste säsongerna spelat i SPHL i USA. Vi startade säsongen med en back för lite och har tappat Hagman under resans gång. Vi väljer därför att ta in ytterligare en back eftersom det kommer bli många tuffa matcher framöver.

Vi har nu sju kontrakterade senior backar och utöver detta har vi våra duktiga juniorer som flyttas upp kontinuerligt. Denna värvning har delvis gjorts möjlig med hjälp av våra trogna sponsorer med Hemmabostäder och Gunder Anderssons Bygg i spetsen. Vi riktar ett stort tack till dessa.

En intervju kommer att publiceras med Carl i närtid.

Publicerades 2019-01-17