Trollhättan – GIK 4-5 (0-3, 2-0, 2-1, 0-1)

Seriepremiären mot Trollhättan bjöd på en blandad kompott. Efter första periodens övertygande 0-3 (målskyttar Oscar Ahokas, Calle Dahlin, Alexander Liljedahl) kom hemmalaget in i matchen. 2-0 i andra perioden och 2-1 i tredje (målskytt för GIK Dmitry Iskornev) ledde till avgörande i förlängning. Väl där tog det endast drygt en halv minut för Linus Almroth att avgöra till GIK:s fördel.

Assisterande tränare Christopher Hamell om matchen:

— Vi gör en ok förstaperiod och gör tre mål. Trollhättan var bra i andra och gjorde två mål. De fick två mål till i tredje. Vi kom igång igen i tredje, men lite för lite och lite för sent.

— Vi är inte nöjda med resultatet och vi kan bättre.

Något att ta med sig från den här matchen som är positivt?

— Ja, det är väl det att vi inte ger upp utan att vi kommer tillbaka och vänder på steken.

Något särskilt att gnugga på inför fortsättningen?

— Det är väl i så fall att vi ska vara på plats från början och spela hockey i sextio minuter.

Efter en sådan här match är det naturligtvis svårt att utnämna någon spelare som utmärkt sig positivt, men på den direkta frågan har Christopher ett svar:

— Jag tycker att Kristoffer Mourujörvi, som kommer in och gör sin första match med oss, visar en bra kämpaglöd.

Detta var alltså den första tävlingsmatchen för de nya tränarna och målet inför onsdagens match är självklart.

— Nu ska vi ta tre poäng och inte lämna några fler poäng till motståndarna.

Publicerades 2020-09-28