TVÅ NYFÖRVÄRV KLARA FÖR GRÄSTORPS IK

Det är bröderna Henrik och Rikard Olsén som under torsdagen blev klara för Grästorps IK. De kommer närmast från spel i Varberg.

Grästorps IK kan stolt presentera Henrik och Rikard Olsén som de två senaste nyförvärven i truppen. Forwarden Henrik Olsén är född -92 i Arvika och med bland annat 83 matcher i Hockeyallsvenskan samt ett gäng matcher i Hockeyettan måste han anses vara rutinerad på den här nivån. Henrik är motiverad att hjälpa Grästorps IK i kampen om att nå Allettan och vad som står klart är att vi får en sugen och rutinerad herre in i truppen i Henrik.

Brorsan Rikard som är back har den gångna säsongen i Varberg öst in poäng och var en Varbergs absolut bästa spelare. 21-åringen är en rörlig back med bra spelförståelse som vi med all säkerhet kommer se mycket av på isen. Motivationen att fortsätta leverera poäng och att hjälpa laget att nå Allettan finns även hos Rikard.

Grästorps IK vill också meddela att till en början är Henrik och Rikard här över 3 matcher och därefter tas ett nytt snack med de båda bröderna.

Vi välkomnar Henrik och Rikard till Grästorps IK!

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-12-01