Två nyförvärv!

Riku Rissanen, senast i Osby.
En klassback. Visade sina kvaliteer mot oss i playoffspelet förra säsongen, då han var oerhört duktig. En allroundback som går att använda i alla spelformer. Riku är 30 år, har mycket erfarenhet och vet lite vad som krävs.

Varför Grästorp?
-Verkar vara en bra organisation, härlig atmosfär och bra folk som jobbar i föreningen. Grästorp var tuffa att möta förra säsongen. Jag är övertygad att våra motståndare kommer få det ännu tuffare nästa säsong. Min familj har även fått en bra helhetslösning, så valet var inte så svårt.

Vad kommer du kunna bidra med till laget?
-Jag är en ganska tystlåten person men kommer med min erfarenhet bidra med ett litet mer tyst ledarskap, på och vid sidan av isen. Ett bra försvarsspel, powerplay och Boxplay tycker jag även jag behärskar väl.

Översatt från engelska till svenska

Björn Gabrielsson, Center
Spelade förra säsongen i SK Lejon (i Skellefteå), i den norra Div1 serien. Björn har spelat 47 div1 matcher och gjort 16 mål och 15 assist. Det är starka siffror.
En centertyp med härligt spelsinne, känsla och hög skicklighet i sitt spel.

Björns egna ord om sig själv som spelare och hur det ska bli att flytta söderut:

Alltid svårt att beskriva sig själv.. men jag skulle väl säga att jag ser mig själv som en spelskicklig tvåvägs-spelare som kan spela över hela banan i alla spelformer. Pålitlig och laget före jaget är också något jag värderar högt!

Ska bli oerhört spännande och utvecklande, men kanske framförallt kul! Har hört väldigt bra saker om grästorp, allt från hur föreningen drivs till supportrarna och samhället generellt, litet och välkomnande- perfekt för en norrlänning! Kommer även bli väldigt kul att spela matcher med stor betydelse och hoppas att man kan bidra till att ta grästorp upp i div 1 igen, där de hör hemma:)

Sportgruppen genom Carl-Johan Svensson

Publicerades 2020-05-18