Tvåvägscenter klar

Tim Brattström från Hanhals är överens med Grästorps IK.

Han har spelat med Hanhals de senaste två säsongerna i Hockeyettan. Senast ifjol gick laget till Allettan.

I Hanhals hade han en uttalad defensiv roll och gjorde det med bravur. Nu vill han testa något nytt och känner som vi i sportsektionen att Grästorp är helt rätt val för honom att ta nästa steg i sin karriär.

Sportsektionen är väldigt nöjda med denna underskrift. Tim är en 197 cm lång center med ett bra centerspel. Det kommer att ge tyngd, div 1-rutin och en stabilitet till vårt lag.

Några ord från Tim själv …

… om varför det blev GIK:

— Hört mycket gott om GIK sedan innan och fick direkt en bra känsla. Det skall bli riktigt kul att dra på sig tröjan i vinter!

… om vad han förväntar sig av laget i vinter:

— Förväntar mig en lång säsong, mycket slit och glädje. Som lag känns det som att vi har alla möjligheter att gå långt.

… om hur han ser på sin egen roll:

— För egen del vill jag vara en spelare man kan räkna med över hela banan. Samt utveckla mitt spel till nästa nivå.

Publicerades 2019-05-29