Vad är det som är på gång vid sidan om spelarbåset?

Det lilla trivsamma utrymme vid sidan om spelarbåsen som har varit under arbete i flera veckor är snart färdigt. Robert Hagrydh som har varit med under hela processen kan berätta hur det kom till och vad det är tänkt att användas som.

– För början kom idén från Claes Tengström, men jag fick höra den först av Lars Lundmark. Han frågade om jag kunde rita upp hur det ska se ut. Sen var jag och Lars här i våras när isen hade släppt, tittade hur det såg ut och planerade. Därefter gjorde jag ett par ritningar till som Lars tog med till kommunen, säger Robert i en paus i arbetet.

– Senare kallade Claes Tengström  till ett möte och han sa att jag lika gärna kunde hålla i bygget eftersom jag hade gjort ritningarna.

– Nu har vi arbetat här måndag, tisdag och torsdag i fem veckor och precis börjat på den sjätte. Meningen är att det ska ha varit två eller tre personer från varje lag. Det har rullat runt så att alla har varit här två gånger och det har fungerat relativt bra.

Finansieringen har skötts av sponsorer.

– Trävaruaffären är den viktigaste sponsorn, Vinninga Cement har bidragit med en del, och rutorna kommer från Mårtenssons Glas.

Utrymmet är främst tänkt att användas av föräldrar som väntar på sina barn. Ett annat syfte är att göra sporten tillgänglig för åskådare som kanske inte klarar av att stå på läktaren en hel match.

– Under a-lagsmatcherna är det tänkt att användas av rullstolsburna, äldre och andra som inte kan stå i kylan i flera timmar.

– Sen hoppas jag att vi kan få en kaffemaskin som vi ledare kan använda när vi är här, avslutar Robert med ett glatt flin.

Publicerades 2015-12-01