VÄLKOMMEN TILLBAKA MAREK RUBNER

Vi kan med stor glädje välkomna Marek tillbaka till Grästorps IK. Efter en kortare sejour i Slovakien där han startade säsongen med HC Topolcany är han nu åter i GIK. Marek blir ett välbehövligt tillskott in i laget med sitt fina skott, fart och energi både på isen och i omklädningsrummet. En spelare som redan har kännedom om hur allt funkar och hur vi vill spela ishockey innebär en kortare startsträcka vilket är mycket positivt nu när serien är igång. Vi fick se redan ifjol att han håller en hög nivå och vi hoppas Marek kommer fortsätta sin utveckling som spelare i GIK och hjälpa laget framåt.

Marek vill också hälsa att han är mycket glad över att vara tillbaka och väldigt tacksam över möjligheten och att allt löste sig snabbt. Han startar träna med laget idag (torsdag) och är spelklar till fredagens derby mot HC Lidköping.

Publicerades 2022-10-06