Vänersborg – GIK 3-1 (0-0, 2-0, 1-1)

Det blev ingen förlängning på den snygga segersviten.

Första perioden var riktigt bra, med stundtals spel mot ett mål. Men pucken ska in.

—Första perioden är bra. Vi har ett bra pucktempo och passningsspel. Vi har ett par tre frilägen och ytterligare några chanser. Men man måste ta vara på de chanser man har och göra mål., konstaterar Andreas Appelgren.

Efter en förvånansvärt svag andraperiod där hemmalaget förvaltade sina chanser väl var ställningen 2-0.

—Lika bra som första perioden var, är andra perioden inte alls bra från vår sida. Helt plötsligt blir vi långsamma och får dåligt passningsspel. Vi bjuder på båda målen med en turn-over i mittzonen, och sen bjuder vi på ett mål där de skjuter bakifrån.

Men Andreas samlade styrkorna och sista perioden såg riktigt bra ut.

—Vi lovade varandra att göra ett försök så att vi kunde så på varandra och säga att vi gjorde vad vi kunde. Första bytet börjar med ett friläge, och när målet väl kommer får vi bra drag igen. Vi tar ut målvakten mot slutet och får ett par chanser, men marginalerna får man om man jobbar hårt och rätt i sextio minuter.

I morgon söndag är det hemmamatch mot Ulricehamn, förlust med 2-0 senast i tredje omgången.

—Det var ett lag vi förlorade mot i första rundan. Nu har vi hemmaplan och nu ska de få sota för att vi vill ha revansch för första rundan och att vi förlorade den här matchen.

Publicerades 2023-11-11