Vänersborg-GIK 5-4 (0-0, 3-2, 1-2, 1-0)

Gustav Svensson berättar, den obearbetade versionen:

Det blev en jämn match där Vänersborg drog det längst strået. Alltid snöpligt att förlora på övertid. Men bortsett från det så finns de mycket positivt att plocka med sig från denna matchen. Tycker att Vänersborg går ut starkt i första perioden och tar tag i taktpinnen, men desto längre matchen går så tar vi över matchen mer och mer. Vårat 5 mot 5 spel i sista perioden håller en riktigt hög nivå. Hade vi hållit oss borta från utvisningsbåset så hade de lika gärna kunnat slutat med 3 poäng. Det är nått vi får ta lärdom av och komma igen starkare inför de resterande 7 matcherna av serien. Det är många man kan ge ett extra pluss idag men vårt nyförvärv Edouard Ouellet sticker ut från mängden och är bäst på isen idag i min mening.

Publicerades 2021-11-20