Vänersborgs HC-GIK 1-5 (0-2, 1-0, 0-3)

GIK stängde på ett effektivt Play Off 2, genom att på bortais besegra VHC med klara 1-5.

Om fredagens match avgjordes genom ett fyrverkeri av mål i första perioden, var söndagens match ännu mer ett resultat av ett effektivt lagspel, en match som var mer fysisk med en motståndare som ville mer, men där hjärta och hjärna var med hela tiden.

0-2 är ingen jätteledning i ishockey, och med 1-2 efter andra perioden var det fortfarande match.

—  Vi visste att det skulle bli en tuffare match idag, och att var viktigt vi satte samma prägel på den. Vi går ner oss lite i andra perioden, det är väl lite nerv och så.

Säger Alexander Liljedahl, som visade vägen genom att göra 1-3 en bit in i tredje perioden.

Han håller med skribenten om att det var en tuffare match än i fredags.

— Det stämmer, då är uthålligheten viktig så att man inte tappar tålamodet och att alla håller sig till vår game plan.

Nästa söndag startar kvalserien till Hockeyettan, ett mycket intensivt skede av säsongen med sex matcher på tolv dagar.

Publicerades 2024-03-03