Värmlänning med ambitioner till GIK

Nu är det inte många pusselbitar kvar men här är en som vi är nöjda med att kunna presentera.

Linus Tjulander är en ambitiös kille som varje dag strävar att bli bättre för att ta ytterligare kliv i sin hockey karriär.

Linus kommer närmast från två säsonger med Färjestad där han har haft Staffan Lundh som tränare, och han har bara har gott att säga om Linus både på och utanför isen.

Tre snabba med Linus:

… om division 1 som nästa steg i karriären:

–    Jag väljer spel i division 1 för att det är en bra fortsättning på min karriär. Det är ett bra alternativ för min utveckling och för att ta nästa steg i min karriär.

… om GIK och Grästorp:

–    Mitt första intryck av Grästorp IK är att det är en seriös klubb som vill framåt. Grästorp verkar vara ett trevligt litet samhälle. Jag har bara varit där en gång men av det lilla jag så verkar det vara bra.

… om sig själv som spelare:

–    Mina främsta styrkor är min spelförståelse, bra skridskoåkning och ett bra skott. Ger 100 % i alla lägen!

Publicerades 2016-06-30