Värnamo-GIK 4-1 (0-0, 2-1, 2-0)

En del matcher är, bokstavligt, inte så mycket att skriva hem om. Som den i går mot Värnamo.

—En sur förlust. Vi visste precis vad som väntade oss, men ändå så går vi rätt i fällan och kan inte hantera det, är Andreas Appelgrens uppriktiga kommentar.

—Svårt att säga vad det beror på. Brist på ödmjukhet, underskattning eller om vi helt enkelt inte hade klippet i benen. Det känns som en oerhört onödig förlust.

0-0 efter första perioden, och GIK tar trots allt ledningen med 0-1.

—Vi får några bra minuter i början av andra perioden, gör 0-1, och tycker att vi är på rätt väg. Sen gör vi det man absolut inte får göra då, bara försvarar oss och satsar på kontringar. Man blir av med pucken på offensiv blå och så blir det mål åt andra hållet. Ett par byten senare, ytterligare ett mål och så är kvällen förstörd.

Efter en sådan hör match gäller det bara att ladda om, rannsaka sig själva, och komma igen i nästa match på söndag. Skribenten är övertygad om att ett par kvällars vardagsslit kommer att ge utdelning.

Publicerades 2024-02-08