Västerbottning intar Grästorp!

Skelleftesonen Henrik Marklund har skrivit på för GIK, härligt!!

Henrik har spelat i Skellefteås duktiga -94 årgång och har bl.a ett J-SM silver i bagaget. Det är en skolad hockeyspelare efter alla sina år i Skellefteå och detta är en av Henriks styrkor, som dessutom är det en väldigt bra skridskoåkare och har näsa för att göra mycket poäng.

Henrik tillbringade juniortiden i Skellefteås J20 Superelit men har även några SHL matcher under bältet. Han var med och krigade om en plats i Skellefteås A-trupp i förfjol, men då konkurrensen blev lite för svår så valde han att skaffa sig Div 1-rutin i Mörrum där han tillbringade förra säsongen. Vi ser Henrik som en spelare i nån av våra första liner och tror han kommer att tillföra mycket speed och hårt jobb. Dessutom tror vi han har kompetens att bidra med mycket i special teams och sen hoppas vi även att det kommer en del poäng från hans klubba.

Henrik flyttar ner från Skellefteå i veckan som kommer, då är vi redo att ta emot honom och hoppas han ska känna sig varmt välkommen och trivas i lilla Grästorp.

Arbetet för oss i sportsektionen fortlöper men vi tycker det börjar se riktigt intressant ut och hoppas att vi träffas i hallen under vintern och får se vårt kära A-lag ta nästa steg uppåt i serien.

Sportsektionen

gm Jocke Persson