”VECKANS SPELARE”

Då var det återigen dags för GIKTV att utse "Veckans Spelare"! Denna vecka går utmärkelsen till hela Hockeyettans bästa spelare nämligen ingen mindre än Grästorps kapten #58 Carl-Johan Svensson!

Vart ska man börja? Om en motor behöver bränsle eller om en travhäst behöver fyra ben så ljuger vi inte. Grästorps IK behöver Carl-Johan Svensson mer än kanske något annat. CJ är och kommer förbli en av de absolut största spelarna i Grästorps historia den dagen han väljer att lägga skridskorna på hyllan. Just nu hänger det en tröja i taket, bli inte förvånade om tröja #58 en vacker dag pryder taket i Åse & Viste Arena och gör tröja #3 sällskap. Nu till det hockeymässiga och varför Carl-Johan Svensson blir "Veckans Spelare". Två matcher har spelats denna vecka och våran kapten har fullständigt exploderat målmässigt. I hemmamatchen mot Surahammar tog Carl-Johan tag i taktpinnen och ledde laget via sina 2 mål samt en assist till viktorian och tre poäng. Men det skulle inte ta slut där, CJ reser tillsammans med laget upp till Strängnäs och nästan på egen hand vänder matchen efter ett 2-0 underläge till seger 4-2 med sitt hattrick. Med andra ord har vi spelat två matcher under veckan och sammanlagt lyckats göra 9 mål. Våran superstar Carl-Johan Svensson har gjort 5 utav dessa mål och dessutom assist på det vilket är helt jävla otroligt bra gjort.

Mediabiten med oss på GIKTV sköter Carl-Johan också som en riktigt gentleman förutom de gångerna han glömmer bort att han lovat en intervju och inte dyker upp. De kan dock hända även den bästa och någonstans så måste man ändå säga, att spelar man på den nivån som CJ gör, har man ett större spelrum att göra fel ibland eller att glömma bort oss på GIKTV. Vi älskar dig ändå Sir Carl-Johan Svensson och tack för att du är så in i helvete bra!

Ett stort grattis till "Veckans Spelare" #58 Carl-Johan Svensson!

Med vänliga hälsningar, GIKTV

Publicerades 2017-01-08