”VECKANS SPELARE”

Då var det dags igen för GIKTV att utse "Veckans Spelare" och denna vecka går utmärkelsen till ingen mindre än #14 Markus Rostarn Johansson!

Att Markus Rostarn Johansson inte fått utmärkelsen "Veckans Spelare" tidigare under säsongen är något vi på GIKTV ställer oss oerhört frågande till och självkritiken haglar likt decimeterstora snöbollar. Men vad passar bättre än att ge GIKs kanske största ledare "Veckans Spelare" såhär i juletider. Rostarn brinner för hockey, älskar hockey, lever för hockey och större hjärta för sitt lag än vad Östersundsgrabben besitter får man leta efter. Spelare av Markus Johanssons kaliber är ovärderliga för sina lag, ger alltid hundra procent i varenda moment, älskar att göra det där skitjobbet som kanske inte alltid syns från läktarhåll och är det någon som älskar att täcka ett skott för laget så är det Rostarn. En annan egenskap som Rostarn besitter är att han milt uttryckt gör livet surt för motståndarna, något som de också vet om när #14 är inne på isen och kanske hellre dumpar ner pucken än att bli sittandes kvar i sargen som frimärken. Markus Rostarn Johansson har en otroligt hög lägsta nivå och gör sällan en dålig match vilket han också med råge visat hittils under säsongen.

Mediabiten med oss på GIKTV sköter Rostarn excellent och hans svar är alltid kloka och genomtänkta. Därför skulle vi på GIKTV inte förvånas om vi får se Markus i TV-rutan när han avslutat sin aktiva hockeykarriär som spelare.

Ett stort grattis till "Veckans Spelare" #14 Markus Rostarn Johansson!

Med vänliga hälsningar, GIKTV

Publicerades 2016-12-25