”VECKANS SPELARE”

Då var det dags igen för GIKTV att utse "Veckans Spelare"! Denna vecka går utmärkelsen till en spelare som måste anses vara en av Hockeyettans bästa spelare när han är på rätt humör.

"Veckans Spelare" går denna vecka till ingen mindre än våran egen superstar #85 Carl-Johan Svensson!

Att på 217 matcher göra 229 poäng i Hockeyettan är otroligt imponerande och visar på klass. Carl-Johan har haft en lite tyngre säsongsinledning än vad många kanske räknat med och har varit allt annat än nöjd med den själv. Att då ändå hittills producerat 8 poäng( 2 mål och 6 assist) på 10 matcher bevisar bara vilken klasspelare vi pratar om här. Svensson kan få hela motståndarfemmor att se ut som vägkoner när han på sitt egna speciella och så svårstoppade sätt håller i pucken, vi vågar lova att det är ytterst få som är så duktiga på att skapa sig själva tid som Carl-Johan är i Hockeyettan. Onsdagens match mot Lindlöven var kanske inte CJs bästa men det vägde han upp med råge i söndagens match borta mot Åker/Strängnäs. Kaptenen som låg bakom samtliga mål( gör två av dem själv och dessutom det matchavgörande målet) banade vägen för hela laget och likt den kulturbärare han är för Grästorps IK såg han till att grabbarna kunde åka hem med 2 poäng i bussen. Fortsätter Carl-Johan i den här stilen kommer han kunna vara skillnaden mellan vinst och förlust för GIK i vad som komma skall.

Medialt med oss på GIKTV gör Carl-Johan ett kanonjobb och är den som får överlägset mest tid framför kameran på grund utav sin stjärnstatus och den skickliga spelare han är. Kaptenen ställer upp i vått och torrt och vi har ingenting att anmärka gällande mediabiten. Dessutom har killen humor och får hela sin omgivning på bra humör, det som gör honom så rolig i vissa situationer är att Carl-Johan själv ibland inte tycks veta att han är humoristisk. Svenssons stundtals ofrivilliga rolighet är guld värd för grabbarna i laget och det bevisar bara vilken bra människa och förebild Carl-Johan är både på och utanför isen.

Ett stort grattis till "Veckans Spelare" #85 Carl-Johan Svensson!

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-10-24