”VECKANS SPELARE”

Denna vecka har GIKTV valt att ta ut #25 Jesper Sellin som "Veckans Spelare". I och med detta blir Jesper den första spelare i GIKs historia att få utmärkelsen för tredje gången.

Det är svårt att få superlativen att räcka till när man pratar om Grästorps speedkula #25 Jesper Sellin. Norrköpingssonen har varit fullständigt dominant sen han hittade tillbaka till sitt spel efter den otäcka hjärnskakningen i bortamatchen mot Skövde. Därför kan vi lova att ingen blir förvånad att Jesper leder den interna poängligan på 16 poäng ( 9 mål och 7 assist) på 15 matcher. Denna vecka har Jesper stått för 2 mål i segermatchen mot Kumla och en assist i förlustmatchen mot Borlänge. Den förmågan, att helt på egen hand kunna avgöra matcher för sitt lag, som Sellin besitter är ovärderlig för vilket lag som helst.

Medialt med oss på GIKTV sköter Jesper sitt jobb excellent. Ställer alltid upp oavsett vinst eller förlust och en kille man kan lita på i alla lägen. Jesper är en förebild för alla ungdomar därute med sin målmedvetenhet och sin ödmjuka inställning.

Ett stort grattis till "Veckans Spelare" #25 Jesper Sellin!

Med vänliga hälsningar, GIKTV

Publicerades 2016-11-20