”VECKANS SPELARE”

Denna vecka var valet allt annat än enkelt. De skulle handla om två spelare, den ena från Grästorp, den andra från Skellefteå. GIKTV var helt enkelt tvungna att singla slant mellan dessa två spelare.

Guldtian som vi använde oss av för att avgöra vem av dessa två spelare som skulle ta hem titeln "Veckans Spelare" föll på Jakob Wulcan!

Jakob Wulcan har denna vecka fullständigt exploderat och allt han gör blir till magi. Den hockey Grästorpssonen bjuder oss på just nu är av yppersta toppklass och gör motståndarna totalt handlingsförlamade. Wulcan har denna vecka gjort 5 poäng på 2 matcher och totalt 8 mål den här säsongen, han är dessutom ledare av den interna skytteligan i Grästorps IK vilket är mycket imponerande. Det är en sak att göra mål och en helt annan sak att göra de avgörande målen som i slutändan ger 3 poäng. Jakob är en ren och skär sniper som älskas av Grästorp och älskar Grästorp tillbaka. Tack för att du finns Jakob!

Mediabiten med oss på GIKTV sköter Jakob fortsatt på ett professionellt sätt. Ber man Jakob om en intervju får man alltid en intervju, men det gäller att vara snabb som ni redan vet eftersom Wulcan mycket väl redan kan vara på väg hem. Jakob äauml;r ett superproffs helt enkelt, både på och utanför isen.

Ett stort grattis till "Veckans Spelare" #24 Jakob Wulcan!

Med vänliga hälsningar, GIKTV

Publicerades 2016-10-31