Veckans spelare

Då var det dags, "Veckans Spelare" är ingen mindre än Norrköpings stolthet #25 Jesper Sellin.

Jesper gör sin tredje säsong i GIK-tröjan och har varit framstående i öppningsskedet av säsongen. Man kan tycka vad man vill men en sak är säker och det är att Jesper måste anses som en utav de absolut viktigaste spelarna i truppen. 22-åringen har en bländande skridskoåkning och hans teknik är något vi alla njuter av.

Östgötasonen har startat säsongen med 1 mål och 4 assist på de inledande 6 träningsmatcherna. Sellin är med andra ord en spelare som producerar poäng vilket är viktigt för alla lag. Jesper är kort och gott en spelare som kommer betyda otroligt mycket för Grästorps IK.

Mediabiten med oss på GIKTV sköter Jesper på ett proffessionellt sätt och är en bra förebild utåt. Oavsett vinst eller förlust så ställer han sig framför kameran och gör vårt jobb att nå ut till alla er GIK-fans så mycket lättare. Som ni känner till så bedömer vi veckans spelare både utifrån vad som presteras på och vad som presteras utanför isen. Jesper Sellin har uppnått alla dessa kriterier.

Ett stort grattis till "Veckans Spelare" #25 Jesper Sellin!

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-09-04