Vi har vunnit 50,000kr till tjejsatsning!

Den största sponsringen på 50 000 kronor går till västgötska Grästorps IK. Som fortsatt kan hålla träningsavgiften kostnadsfri och anordna ett inspirerande pool-cupspel med hjälp av tillskottet.
– När jag fick beskedet att vi fått den stora sponsringen blev jag varm, mållös och alldeles darrig av glädje. Det här betyder otroligt mycket för oss som klubb och med detta i ryggen kan vi fortsätta, och utveckla, vår satsning för tjejer ytterligare, säger Joakim Nilsson, klubbchef på Grästorps IK.

Grästorps IK
Under parollen “Med hjärtat på rätta stället” har Grästorps IK blivit en institution som gör, och fortsätter göra gott i det lilla västgötska samhället. Allt från att man samlar in pengar till föreningen med en strukturerad blodgivarverksamhet till att man jobbar med en schysst idrottskultur visar på ett bultande hockeyhjärta av guld. Under förra säsongen startade klubben sitt första tjejlag någonsin och under 2024/25 går Klaraviks sponsring till att alla tjejers träningsavgift fortsatt kan vara helt kostnadsfri. Dessutom kommer klubben kunna arrangera ett cup-poolspel. Så att kärleken till sporten kan spridas till ännu fler tjejer med stora hockeydrömmar i närområdet.

Kolla in det här:

Nu är nyheten live