Victor Lilja klar

En ung, hungrig och storväxt spelare med bra skridskoåkning kommer spela med oss nästa säsong.

Victor kommer senast från Halmstads J20 där dom kvalade mot J20 superelit förra året.

Vi i sportsektionen ser fram emot att se honom växa in i vår miljö och förhoppningsvis ta nästa steg i sin karriär.

Med hans egna ord:

… om varför han skrev på för GIK:

— Valde GIK för att dem gav mig ett seriöst och proffsigt intryck när vi pratade och det känns som en bra klubb att utvecklas i. Sen är det stort plus att lagets målsättningar är så höga.

… om vad han förväntar sig av säsongen, för laget och för egen del:

— Lagmässigt förväntar jag mig en lång säsong. Klubbens mål är att gå upp i ettan, vilket jag tror är fullt möjligt med tanke på laget vi har och våra förutsättningar.

— Personligen så kommer jag att bidra med mycket fart och offensivt spel. Sen hoppas jag vara en stor anledning till att laget når målsättningarna.

Publicerades 2019-05-24