Viktig information gällande publik!

Grästorps IK vill att ishockeyn ska kunna bedrivas så normalt som möjligt trots att vi tyvärr lever i en pandemi. Givetvis förhåller vi oss till Folkhälsomyndighetens rekommendationer och Polismyndigheten, vilken har beviljat tillstånd för publik i alla serier.
Styrelsen har därför beslutat att erbjuda alla lag som kommer till Grästorp på match i junior- och ungdomslagen en entréplats per barn/ungdom. Givetvis tar vi inte in fler än 50 personer i publik totalt.
Vi vill att de föräldrar/andra anhöriga som kör sina barn och ungdomar till matcher ska få möjlighet att se matchen och inte behöva sitta i bilen på utsidan. Just nu sparar många klubbar pengar och drar ner på bussåkandet. Resultatet av det blir fler körningar med bil till oss. Då vill vi ge dem som kör dem möjlighet att komma in i ÅVA. Likt vad som gäller på seniorlagsmatcher med det undantaget att vi ej tar någon entréavgift då vi anser att 50 pers på läktaren är detsamma oavsett vilka som spelar på isen.
Vi följer de direktiv som gäller och de rekommendationer som vi anser är lämpliga dessa tolkas dock olika bland föreningar både i närområdet och övriga landet.
Vi vill att så många barn, ungdomar, supportrar och sponsorer som möjligt ska fortsätta satsa på oss som klubb och då vill vi kunna erbjuda detta så långt som möjligt under den rådande pandemi vi lever i. Utan föräldrar så riskerar vi tappa många barn och ungdomar, och det vore förödande.
Grästorps IK tar sitt ansvar!
Joakim Nilsson
Klubbchef