Nu drar vi igång

Hej på er.
Vi har som ni säker märkt smygstartat säsongen med vår ”spontanhockey” några dagar i veckan. Nästan hela laget har hittat tillbaka och vi hoppas såklart att alla som avslutade förra säsongen med oss hittar tillbaka. Vi passar också på att välkomna Siri till oss. Siri har tidigare tränat med Team 09.

Säsongen har börjar aktivt även utanför isen. Laget har redan varit delaktiga i byggnation av det nya omklädningsrummet och har även haft arbetspass på VG-lägret som huserade i hallen i Augusti.

Ledargruppen har träffats för att planera kommande sänong. Vi letar för tillfälllet möjlighet till träningsmatch och tittar på lämpliga cuper som vi kan åka på under säsongen. Tanken finns även på att arrangera en egen cup likt förra säsongen. Vi kommer kalla till föräldramöte för att lyssna in era åsikter så det blir så bra som möjligt för alla.

Viktigast i nuläget är att ni går in och registrerar era barn. I samband med registreringen väljer ni om ni vill delta i någon försäljning för att reducera kostnaden. LÄNK. Registreringen ska vara gjord innan 15 September.
För er som tänker sälja papper så finns det blanketter i hallen. Det ligger även kopior på dessa under våra dokument på laget.se. Möjlighet finns även att registrera er pappers-order på hemsidan. LÄNK.
Bland våra dokument finns även årets spelarmapp. Läs igenom, den innehåller viktig information.

25-27/9 är det föreningscup i hallen. Föreningscup betyder att alla lag hjälper till. Som kompensation för att vi jobbar på föreningscupen får vårt lag pengar som vi själva kan åka på cup för. Jag har fått ut bemanningen och kommer skicka ut den inom kort.

Ordinarie isschema börjar rulla v.38. Det betyder att vår första ordinarie träning är den 15/9.

Vi ser fram emot ännu en säsong med era barn och givetvis också med deras trevliga föräldrar 🙂

/Ledarna genom eder lagledare

Publicerad: 2020-09-07 20:09